poniedziałek, 30 stycznia 2012

Makowe szaleństwo

Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam bardzo prosty w wykonaniu makowiec japoński. Jest to swego rodzaju odejście od tradycyjnego makowca. Przede wszystkim nie trzeba wyrabiać ciasta no i do masy makowej dodaje się jabłka. Oryginalny przepis znajdziecie TUTAJ.

Przyznam szczerze, że odezwał się we mnie mały leniuch i masę makową kupiłam gotową. Poza tym nie mam cierpliwości do mielenia maku i robienia masy makowej samodzielnie (chociaż domyślam się, że może być ona znacznie smaczniejsza). 
Ilość podanych składników w wyżej wymienionym przepis przeznaczona jest na bardzo duże ciasto. Ja zrobiłam swoje z 1/2 ilości składników.

Makowiec japoński (z takiej ilości składników zrobiłam swoje ciasto):
ok. 5 średnich/małych jabłek
6 jajek
5 łyżek kaszy manny
puszka masy makowej
sok z 1/2 cytryny lub limonki
1/2 szklanki płynnego miodu lub cukru ( w związku z tym, że jabłka miałam bardzo słodkie a w masie makowej był już miód, więc nie dodawałam ani miodu ani cukru)


Piekarnik nagrzewamy do 175 stopni. Oddzielamy białka od żółtek. Żółtka należy utrzeć na puszysty krem (około 7 minut ubijania). Natomiast  białka ubijamy na sztywną pianę. Masę makową mieszamy z kaszą manną.




Jabłka obieramy i trzemy na bocznej części tarki, otrzymując cienkie plasterki (niekoniecznie idealnie równe) lub trzemy na standardowych dużych oczkach tarki. Jabłka skrapiamy sokiem z cytryny lub limonki.
Masę makową delikatnie łączymy (łyżką) z utartymi żółtkami, a następnie z ubitą pianą z białek. 
Masę makową mieszamy z utartymi jabłkami. 



Wykładamy do wyłożonej herbatnikami brytfanki.
Wyrównujemy powierzchnię i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 50 minut. 




Jeśli porównacie zrobione przeze mnie ciasto z tym z oryginalnego przepisu, zauważycie, że pominęłam masę kajmakową którą dekoruje się wierzch ciasta, a także dodałam herbatniki na spód ciasta. Ponad to makowiec ten robić można w kilku wariantach, np. przekładany jabłkami.Zatem polecam zapoznanie się również z oryginalnym przepisem. Smacznego łasuchy!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz