środa, 11 stycznia 2012

Coś słodkiego...

Tydzień zaczął się dla mnie dość intensywnie. Praktycznie cały czas spędzam poza domem, a jak już wracam to marzę tylko o tym aby się położyć. Dzisiaj jednak postanowiłam poświęcić się tylko i wyłącznie pracom domowym. Jednym z punktów na długiej liście sprawunków była szarlotka,o którą tata prosił mnie już od kilku dobrych tygodni :) Znudziło mi się pieczenie szarlotki, według przepisu mojej mamy, a zatem postanowiłam trochę poszaleć i poszukać czegoś nowego. Doskonałą cukierniczą inspirację stanowi dla mnie blog "Moje wypieki" (poniżej podam Wam adres). Jest tam bardzo dużo, bardzo fajny, oryginalnych i ciekawych pomysłów na różnego rodzaju słodkości.
A zatem przedstawiam Wam moje dzisiejsze dzieło....

Szarlotka z budyniem

Co nam będzie potrzebne:
450 g mąki pszennej
250 g masła/margaryny
1 szklanka cukru pudru
1 jajko
2 żółtka
2 łyżki gęstej kwaśnej  śmietany (śmietanę zastąpiłam gęstym jogurtem naturalnym)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1,5 kg jabłek

2 budynie waniliowe bez cukru (na pół litra mleka każdy) + 4 łyżki cukru

750 ml mleka

cukier puder - do posypania

kilka łyżek bułki tartej

Przygotowanie ciasta 
Wszystkie składniki zagnieść. Ciasto podzielić na 2 części. Jedną włożyć do lodówki, drugą na 2 godziny do zamrażarki.




Przygotowanie nadzienia 
Kwadratową blaszkę o boku 23 cm (lub nieco większą, ciasto jest wysokie) wyłożyć papierem do pieczenia ( ja kupiłam blaszki w Tesco i są wykonane z takiego rodzaju metalu, dzięki któremu nie potrzeba wykładać ich papierem). Rozwałkować ciasto z lodówki i wyłożyć do formy, ponakłuwać widelcem . Spód oprószyć bułką tartą (by wchłaniała wilgoć z jabłek).

Jabłka obrać, pokroić w ósemki, wyłożyć na cieście (pokroiłam jabłka drobniej, dzięki czemu fajnie się rozpiekły).

Budynie ugotować wg przepisu na opakowaniu, wykorzystując 750 ml mleka i 4 łyżki cukru. Gorący jeszcze budyń wylać na jabłka. Na budyń zetrzeć ciasto z zamrażarki.

Piec około 45 minut w temperaturze 200ºC. Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.









Ciasto jest bardzo dobre i łatwe w wykonaniu.

Tutaj macie ten sam przepis na stronie Pani Doroty- autorki bloga "Moje wypieki": Szarlotka z budyniem


Zapraszam także, wszystkich maniaków słodkości i pieczenia do odwiedzania bloga Pani Doroty i próbowania własnych sił w kuchni. A oto adres: Moje wypieki











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz